Logo Gminy Gogolin

Gogolin - strona dla mieszkańca

09 lipca 2025
14 °C
  • Projekty Unijne
  • Aplikacja mobilna
  • Akty prawa miejscowego
  • Faceebook
  • Wersja XML
  • Wersja dla słabowidzących
  • Logo BIP
  • Logo ePUAP
Wersja dla słabowidzących
    • Logo Facebook
    • Aplikacja mobilna
    • PL
    • DE
    • EN
  • Mieszkańcy
  • Turyści
  • Invest in Gogolin
  • Urząd 
    • Dane kontaktowe
    • Numery telefonów
    • Numery kont bankowych
    • Gminne Centrum Reagowania
    • Straż Miejska
    • Dokumenty strategiczne 
      • Strategia Rozwoju Gminy Gogolin
    • Cyberzagrożenia(przekierowanie)
    • Ochrona danych osobowych
  • Załatw sprawę
  • Ochrona środowiska 
    • Dotacje 
      • Dotacje gminne
      • Czyste powietrze
      • Ciepłe mieszkanie – nabór wniosków
      • Dotacje ze środków pozagminnych
    • Powietrze 
      • Edukacja
      • Stan powietrza / zalecenia
      • Czym oddychamy
    • Gospodarka odpadami 
      • Biuro Informacji i Obsługi Mieszkańca
      • Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów
      • Harmonogram wywozu
      • Opłaty
      • Gospodarka odpadami - obowiązki informacyjne
      • Segregacja odpadów
    • Odbiór i transport nieczystości ciekłych
    • Usuwanie azbestu
    • Pielęgnacja zieleni
    • Usuwanie drzew
    • Zwierzęta bezdomne
    • Paliwa i energia
    • Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
  • Rady 
    • Rada Miejska w Gogolinie 
      • Rada Miejska w Gogolinie w kadencji 2024 - 2029
      • Skład Rady Miejskiej kadencji 2018 - 2023
      • Składy osobowe stałych Komisji Rady Miejskiej w Gogolinie (2018-2023)
      • Transmisje Sesji Rady Miejskiej
      • Zawiadomienia o sesjach i komisjach
      • Protokoły z Sesji Rady Miejskiej
      • Zbiór Aktów Prawa Miejscowego
      • Uchwały Rady Miejskiej w Gogolinie 2018-2023
    • Gminna Rada Seniorów 
      • Informacje
      • Terminy dyżurów
      • Skład GRS
    • Młodzieżowa Rada Miejska w Gogolinie 
      • Ogłoszenia
      • Wybory
  • Jednostki 
    • Gminny Ośrodek Kultury
    • Gminna Biblioteka Publiczna
    • Zespół Rekreacyjno - Sportowy
    • Gminny Ośrodek Zdrowia
    • Ośrodek Pomocy Społecznej / Centrum Usług Społecznych
    • Dom Spokojnej Starości
    • Komunalne Przedsiębiorstwo Wielobranżowe
    • Posterunek Policji
    • Placówki oświatowe 
      • PP nr 1 w Gogolinie
      • PP nr 3 w Gogolinie
      • PSP nr 2 w Gogolinie
      • PSP nr 3 w Gogolinie
      • PSP w Kamieniu Śląskim
      • PSP w Malni
  • Sołtysi i rady sołeckie
  • Realizowane projekty 
    • Projekty unijne
    • Polski Ład
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
    • Rządowy Program Odbudowy Zabytków
    • Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej
    • Projekty międzynarodowe
    • Projekty krajowe
    • Współpraca
  • Kontakt

Komunikat dotyczący rekrutacji do przedszkoli

 

Szanowni Rodzice,

postępowanie rekrutacyjne do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2017/2018 odbywało się zgodnie z zapisami prawa oświatowego zawartego w rozdziale 6 ustawy Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 59).

Zgodnie z art. 131 ust.1 cytowanej ustawy do publicznego przedszkola, oddziału przedszkolnego w publicznej szkole podstawowej przyjmuje się kandydatów zamieszkałych na obszarze danej gminy. W przypadku przedszkoli i oddziałów przedszkolnych nie określa się obwodu dla tych placówek, gdyż obowiązkiem gminy jest zapewnić miejsce w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym każdemu uprawnionemu do tego dziecku.

Na podstawie  art. 14 ust. 4b. ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 i 2169 oraz z 2017 r. poz. 60) Jeżeli liczba dzieci, którym gmina ma obowiązek zapewnić możliwość korzystania z wychowania przedszkolnego, zamieszkałych na obszarze danej gminy, zgłoszonych podczas rekrutacji do publicznego przedszkola przewyższy liczbę miejsc w tym przedszkolu  dyrektor przedszkola, także dyrektor szkoły, informuje o nieprzyjęciu dziecka do przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego wójta (burmistrza, prezydenta miasta). W tym przypadku wójt (burmistrz, prezydent miasta) jest obowiązany pisemnie wskazać rodzicom inne publiczne przedszkole, które mogą przyjąć dziecko. Czas pracy wskazanego przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta) innego publicznego przedszkola powinien być zbliżony do czasu pracy odpowiednio przedszkola, o przyjęcie do których ubiegali się rodzice dziecka.

Realizując powyższy obowiązek Burmistrz Gogolina wskaże każdemu nieprzyjętemu dziecku miejsce w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej. Czas pracy przedszkola lub oddziału przedszkolnego dostosowany będzie do potrzeb rodziców.

Zgodnie z § 3 ust.1. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 sierpnia 2013 r. Dz. U. z 2013 r. poz. 956 oraz z 2015 r. poz. 6 i 1247) dyrektorzy przedszkoli, szkół przekazują wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) do dnia 15 maja roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który została przeprowadzona rekrutacja, informację zawierającą listę dzieci, którym gmina ma obowiązek zapewnić możliwość korzystania z wychowania przedszkolnego, nieprzyjętych do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej. Po ww. terminie każdemu dziecku wskazane zostanie miejsce, w którym objęte zostanie wychowaniem przedszkolnym.

 

Burmistrz Gogolina

Joachim Wojtala

Powrót »

Dane kontaktowe i teleadresowe

Logo Gminy Gogolin

Adres:

Urząd Miejski w Gogolinie
ul. Krapkowicka 6
47-320 Gogolin

Kontakt:

tel.: +48774076800
fax.: +48774666247
email:

Godziny pracy :

poniedziałek: 7.30 - 16.30
wtorek - czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 14.30
Mapa strony
Polityka prywatności
Deklaracja dostępności
Projekt i wykonanie: netkoncept.com

Strona używa plików cookies w celu poprawnego korzystania z serwisu.

Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.

Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z .

...

...

    ...