Logo Gminy Gogolin

Gogolin - strona dla mieszkańca

14 lipca 2025
19 °C
  • Projekty Unijne
  • Aplikacja mobilna
  • Akty prawa miejscowego
  • Faceebook
  • Wersja XML
  • Wersja dla słabowidzących
  • Logo BIP
  • Logo ePUAP
Wersja dla słabowidzących
    • Logo Facebook
    • Aplikacja mobilna
    • PL
    • DE
    • EN
  • Mieszkańcy
  • Turyści
  • Invest in Gogolin
  • Urząd 
    • Dane kontaktowe
    • Numery telefonów
    • Numery kont bankowych
    • Gminne Centrum Reagowania
    • Straż Miejska
    • Dokumenty strategiczne 
      • Strategia Rozwoju Gminy Gogolin
    • Cyberzagrożenia(przekierowanie)
    • Ochrona danych osobowych
  • Załatw sprawę
  • Ochrona środowiska 
    • Dotacje 
      • Dotacje gminne
      • Czyste powietrze
      • Ciepłe mieszkanie – nabór wniosków
      • Dotacje ze środków pozagminnych
    • Powietrze 
      • Edukacja
      • Stan powietrza / zalecenia
      • Czym oddychamy
    • Gospodarka odpadami 
      • Biuro Informacji i Obsługi Mieszkańca
      • Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów
      • Harmonogram wywozu
      • Opłaty
      • Gospodarka odpadami - obowiązki informacyjne
      • Segregacja odpadów
    • Odbiór i transport nieczystości ciekłych
    • Usuwanie azbestu
    • Pielęgnacja zieleni
    • Usuwanie drzew
    • Zwierzęta bezdomne
    • Paliwa i energia
    • Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
  • Rady 
    • Rada Miejska w Gogolinie 
      • Rada Miejska w Gogolinie w kadencji 2024 - 2029
      • Skład Rady Miejskiej kadencji 2018 - 2023
      • Składy osobowe stałych Komisji Rady Miejskiej w Gogolinie (2018-2023)
      • Transmisje Sesji Rady Miejskiej
      • Zawiadomienia o sesjach i komisjach
      • Protokoły z Sesji Rady Miejskiej
      • Zbiór Aktów Prawa Miejscowego
      • Uchwały Rady Miejskiej w Gogolinie 2018-2023
    • Gminna Rada Seniorów 
      • Informacje
      • Terminy dyżurów
      • Skład GRS
    • Młodzieżowa Rada Miejska w Gogolinie 
      • Ogłoszenia
      • Wybory
  • Jednostki 
    • Gminny Ośrodek Kultury
    • Gminna Biblioteka Publiczna
    • Zespół Rekreacyjno - Sportowy
    • Gminny Ośrodek Zdrowia
    • Ośrodek Pomocy Społecznej / Centrum Usług Społecznych
    • Dom Spokojnej Starości
    • Komunalne Przedsiębiorstwo Wielobranżowe
    • Posterunek Policji
    • Placówki oświatowe 
      • PP nr 1 w Gogolinie
      • PP nr 3 w Gogolinie
      • PSP nr 2 w Gogolinie
      • PSP nr 3 w Gogolinie
      • PSP w Kamieniu Śląskim
      • PSP w Malni
  • Sołtysi i rady sołeckie
  • Realizowane projekty 
    • Projekty unijne
    • Polski Ład
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
    • Rządowy Program Odbudowy Zabytków
    • Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej
    • Projekty międzynarodowe
    • Projekty krajowe
    • Współpraca
  • Kontakt

Sprawozdanie DSS "Św. Barbara" w Kamionku za rok 2024

Jednym z tematów środowej sesji Rady Miejskiej (26.02) było przyjęcie sprawozdania z działalności Domu Spokojnej Starości „Św. Barbara” w Kamionku. Przedstawiła je radnym dyrektor placówki Iwona Skowronek.

DSS jest placówką opiekuńczą przeznaczoną dla osób w podeszłym wieku. Dysponuje 47 miejscami dla kobiet i mężczyzn, z możliwością pobytu stałego lub okresowego. Dom zapewnia całodobową opiekę, w ramach której świadczone są usługi w zakresie potrzeb bytowych, opiekuńczych i wspomagających.

Według stanu na dzień 31.12.2024 w Domu przebywało 42 pensjonariuszy. W okresie od stycznia do grudnia 2024 r. przyjęto 18 nowych osób, zaś z pobytu w domu zrezygnowało 9 osób (2 osoby zakończyły planowany pobyt krótkotrwały, 7 osób zostało przeniesionych do innych placówek ze względu na pogarszający się stan zdrowia). W roku 2024 zmarło 13 mieszkańców DSS.

Wśród 42 osób zamieszkujących Dom na dzień 31.12.2024 największą grupę stanowiły osoby pochodzące z gminy Gogolin – 17 osób. 8 osób pochodziło z gminy Krapkowice, 5 z gminy Tarnów Opolski, po dwie osoby z gmin: Opole, Izbicko i Zdzieszowice. Po jednej osobie pochodziło z gmin: Strzelce Opolskie, Brzeg, Kędzierzyn-Koźle, Bierawa, Popielów oraz Strzeleczki. Wśród pensjonariuszy było 27 kobiet i 15 mężczyzn, a średnia wieku wynosiła 84 lata.

DSS „Św. Barbara” zaspokaja swoim mieszkańcom potrzeby bytowe (miejsce zamieszkania, wyżywienie i organizacja posiłków, utrzymanie czystości, zapewnienie odzieży i obuwia), usługi opiekuńcze oraz zdrowotne. W roku 2024 pensjonariusze skorzystali łącznie ze 172 wizyt domowych lekarzy POZ, 101 lekarskich konsultacji telefonicznych oraz 153 wyjazdów do poradni specjalistycznych. Na miejscu Dom zapewniał usługi terapeutyczne, fizjoterapeutyczne i rehabilitacyjne według bieżących potrzeb i zaleceń lekarskich.

Stan zatrudnienia w DSS na dzień 31.12.2024 r. wynosił 30 osób, w tym: dyrektor, zastępca dyrektora, kierownik działu opiekuńczego, pracownik socjalny, pomoc administracyjna, fizjoterapeuta, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, opiekunowie (10), kucharki (4), pokojowe (6) i konserwatorzy (2).

Realizacja budżetu DSS „Św. Barbara” na dzień 31.12.2024 r. zamknęła się kwotą 3.880.865,51 zł, przy planie wydatków 3.999.900,00 zł. Średni koszt utrzymania mieszkańca w roku 2024 wyniósł 6.409,36 zł.

Burmistrz Gogolina Krzysztof Reinert podziękował dyrektor i personelowi  DSS za codzienny trud i zaangażowanie w niełatwą pracę oraz serce okazywane podopiecznym.

Sprawozdanie DSS.jpeg

Data publikacji: 27-02-2025 10:35
Powrót »

Dane kontaktowe i teleadresowe

Logo Gminy Gogolin

Adres:

Urząd Miejski w Gogolinie
ul. Krapkowicka 6
47-320 Gogolin

Kontakt:

tel.: +48774076800
fax.: +48774666247
email:

Godziny pracy :

poniedziałek: 7.30 - 16.30
wtorek - czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 14.30
Mapa strony
Polityka prywatności
Deklaracja dostępności
Projekt i wykonanie: netkoncept.com

Strona używa plików cookies w celu poprawnego korzystania z serwisu.

Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.

Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z .

...

...

    ...