Pokój nr 19
WYDZIAŁ FINANSOWY - REFRAT PODATKÓW OPŁAT I WINDYKACJI
Urzędu Miejskiego w Gogolinie
STANOWISKA PRACY:
STARSZY INSPEKTOR
AGNIESZKA DUBINIAK
TEL.77/4076849
ZAKRES DZIAŁANIA :
OBSŁUGA OSÓB PRAWNYCH ORAZ MIESZKANCÓW WSI KAMIEŃ ŚLĄSKI
- Postępowanie podatkowe w sprawie wymiaru lub zmiany podatku od nieruchomości od osób fizycznych. (Wydanie decyzji następuje w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).
Wymagane dokumenty:
- Informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych IN-1 wraz z załącznikami ZIN-1, ZIN-2, ZIN-3 (informacja składana w terminie do 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości, lub o zaistnieniu zmian mających wpływ na wysokość podatku).
- Dodatkowe informacje: pisemne uzasadnienie w razie składania korekty druku informacji, akt notarialny, umowa kupna – sprzedaży, umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, wypis z ewidencji gruntów.
- Opodatkowanie osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie posiadających osobowości prawnej podatkiem od nieruchomości.
Wymagane dokumenty:
Deklaracja DN-1 wraz z załącznikami ZDN-1, ZDN-2 składana w terminie do 31 stycznia roku podatkowego; lub w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub od zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość podatku
- Postępowanie podatkowe w sprawie wymiaru lub zmiany podatku rolnego od osób fizycznych. (Wydanie decyzji następuje w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.)
Wymagane dokumenty
- Informacja o gruntach IR-1 wraz z załącznikami ZIR-1, ZIR-2, ZIR-3 (informacja składana w terminie do 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku rolnego, lub o zaistnieniu zmian mających wpływ na wysokość podatku).
- Dodatkowe informacje: pisemne uzasadnienie w razie składania korekty druku informacji, akt notarialny, umowa kupna – sprzedaży, umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, wypis z ewidencji gruntów.
- Opodatkowanie osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie posiadających osobowości prawnej podatkiem rolnym
Wymagane dokumenty
- Deklaracja DR-1 wraz z załącznikami ZDR-1, ZDR-2 składana w terminie do 15 stycznia roku podatkowego; lub w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku rolnego, lub od zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość podatku
- Postępowanie podatkowe w sprawie wymiaru lub zmiany podatku leśnego od osób fizycznych. (Wydanie decyzji następuje w ciągu miesiąca. W sprawach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania).
Wymagane dokumenty
- Informacja o lasach IL-1 wraz z załącznikami ZIL-1, ZIL-2, ZIL-3 (informacja składana w terminie do 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku leśnego, lub o zaistnieniu zmian mających wpływ na wysokość podatku).
- Dodatkowe informacje: pisemne uzasadnienie w razie składania korekty druku informacji, akt notarialny, umowa kupna – sprzedaży, umowa najmu, wypis z księgi wieczystej, wypis z ewidencji gruntów.
- Opodatkowanie osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie posiadających osobowości prawnej podatkiem leśnym
Wymagane dokumenty
- Deklaracja DL-1 wraz z załącznikami ZDL-1, ZDL-2 składana w terminie do 15 stycznia roku podatkowego; lub w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku leśnego, lub od zaistnienia zmian mających wpływ na wysokość podatku
- Postępowanie w sprawie umorzenia w całości lub części zaległości podatkowych, odsetek za zwłokę lub opłaty prolongacyjnej (Wydanie decyzji następuje w ciągu miesiąca. Termin wydania decyzji uzależniony jest od otrzymania uzupełnienia wniosku w przypadku stwierdzenia ewentualnych braków).
Wniosek zawierający :
- imię i nazwisko lub nazwę i adres zamieszkania podatnika ubiegającego się o umorzenie,
- uzasadnienie i określenie zakresu żądania (dowody potwierdzające argumenty zawarte we wniosku, a mające wpływ na rozpatrzenie sprawy tj. dowody obrazujące aktualną sytuację finansową, majątkową i rodzinną - uzyskiwanych dochodów własnych oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (tj.: zeznania podatkowego za poprzedni rok, aktualnych zaświadczeń z zakładu pracy, odcinków rent, emerytur, wyciągów z rachunków bankowych, decyzji przysądzających świadczenia z pomocy społecznej) oraz wydatków własnych, a także osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (tj. rachunków za opłaty, spłat kredytów, pożyczek, wydatków na leki) oraz innych dokumentów potwierdzających informacje wskazane. w oświadczeniu;
- w przypadku wnioskodawcy będącego przedsiębiorcą informacja o udzielenie jakiego rodzaju pomocy publicznej zwraca się podatnik, informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat) za okres 3 lat obrotowych lub inne sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym. Informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku – do dnia złożenia wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunku zysków i strat)
- Postępowanie w sprawie:
- odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenia zapłaty podatku na raty
- odroczenia lub rozłożenia na raty zapłaty zaległości podatkowej wraz z odsetkami za zwłokę. (Wydanie decyzji następujew ciągu miesiąca. Termin wydania decyzji uzależniony jest od otrzymania zupełnego wniosku w przypadku ewentualnych braków).
Wymagane dokumenty
- Pisemny wniosek podatnika zawierający:
- imię i nazwisko lub nazwę i adres zamieszkania podatnika ubiegającego się o odroczenie,
- uzasadnienie i określenia zakresu żądania (określenie ilości rat i termin spłaty + dowody potwierdzające argumenty zawarte we wniosku, a mające wpływ na rozpatrzenie sprawy tj. dowody obrazujące aktualną sytuację finansową, majątkową i rodzinną - uzyskiwanych dochodów własnych oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (tj.: zeznania podatkowego za poprzedni rok, aktualnych zaświadczeń z zakładu pracy, odcinków rent, emerytur, wyciągów z rachunków bankowych, decyzji przysądzających świadczenia z pomocy społecznej) oraz wydatków własnych, a także osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym (tj. rachunków za opłaty, spłat kredytów, pożyczek, wydatków na leki) oraz innych dokumentów potwierdzających informacje wskazane. w oświadczeniu;
- w przypadku wnioskodawcy będącego przedsiębiorcą informacja o udzielenie jakiego rodzaju pomocy publicznej zwraca się podatnik , informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy, w tym sprawozdanie finansowe (bilans, rachunek zysków i strat) za okres 3 lat obrotowych lub inne sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym. Informacje na temat wyniku finansowego uzyskanego w okresie bieżącego roku – do dnia złożenia wniosku (np. wstępna wersja bilansu, rachunku zysków i strat)
- Wniosek o zwolnienie i ulgę w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów na powiększenie istniejącego gospodarstwa lub utworzenie nowego gospodarstwa rolnego. (Wydanie decyzji w sprawie udzielenia zwolnienia i ulgi w podatku rolnym następuje nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.)
Wymagane dokumenty
- Wniosek o zwolnienie i ulgę w podatku rolnym z tytułu nabycia gruntów na powiększenie istniejącego gospodarstwa lub utworzenie nowego gospodarstwa;
- Akt Notarialny (do wglądu);
- Oświadczenie o otrzymanej/nieotrzymanej pomocy de minimis;
- Zaświadczenia lub oświadczenie o pomocy de minimis;
- Formularz informacji przedstawionych przez wnioskodawcę.
- Postępowanie w sprawie wniosku o udzielenie ulgi inwestycyjnej w podatku rolnym.( Wydanie decyzji następuje w ciągu miesiąca. Ulgę stosuje się od następnego miesiąca po złożeniu wniosku. Termin wydania decyzji uzależniony jest od uzupełnienia wniosku w przypadku stwierdzenia ewentualnych braków).
Wymagane dokumenty
- Wniosek o udzielenie ulgi inwestycyjnej,
- Rachunek, faktura stwierdzająca wysokość poniesionych wydatków inwestycyjnych w postaci oryginału lub uwierzytelnionego odpisu, zgodnie z art. 13d ust. 2 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie.
- Wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. (Wydanie decyzji następuje w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.)
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej którego druk jest do pobrania w pokoju nr 19 Urzędu, na stronie internetowej Urzędu Gminy.
- Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc w rolnictwie lub rybołóstwie inna niż pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie.
- Dowód osobisty.
- Faktury VAT potwierdzające zakup oleju napędowego do produkcji rolnej:
- od dnia 1 lutego 2024 r. do dnia 29 lutego 2024 r. producent składa wniosek o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) dokumentującymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 sierpnia 2023 r. do 31 stycznia 2024 r.,
- od dnia 1 sierpnia 2024 r. do dnia 2 września 2024 r. producent składa wniosek o zwrot podatku akcyzowego wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami) potwierdzającymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 lutego 2024 r. do 31 lipca 2024 r.
- Dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o liczbie dużych jednostek przeliczeniowych bydła, kóz, owiec, koni będącego w posiadaniu producenta rolnego, w odniesieniu do każdej siedziby stada tego producenta, w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, ustalonej z uwzględnieniem wartości współczynników przeliczeniowych sztuk bydła, kóz, owiec, koni na duże jednostki przeliczeniowe.
- Dokument wydany przez kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa zawierający informacje o liczbie świń będących w posiadaniu producenta rolnego, w ostatnim dniu każdego miesiąca roku poprzedzającego rok, w którym został złożony wniosek o zwrot podatku, ustalonej z uwzględnieniem wartości współczynników przeliczeniowych sztuk świń.
- Wydawanie zaświadczeń w sprawie wielkości posiadanego gruntu.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia wraz z opłata skarbową (o ile przepisy prawa tego wymagają).
- Postępowanie podatkowe w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości przedsiębiorców z uchwał Rady Miejskiej dotyczących nowych inwestycji na terenie Gminy Gogolin (pomoc de minimis, pomoc regionalna)
Wymagane dokumenty:
- Dokumenty: zgodnie z Uchwałą NR LXXIX/845/2024 RADY MIEJSKIEJ W GOGOLINIE z dnia 27 marca 2024 r. w sprawie zwolnienia od podatku od nieruchomości nowych inwestycji na terenie Gminy Gogolin w ramach pomocy de minimis
- z Uchwały Rady Miejskiej
https://gogolin.pl/download/attachment/120410/uchwala-nr-lxxix_845_2024-w-sprawie-zwolnienia-od-podatku-od-nieruchomosci-nowych-inwestycji-na-terenie-gminy-gogolin-w-ramach-pomocy-de-minimis.pdf
- Dokumenty: zgodnie z Uchwałą NR L/551/2022 RADY MIEJSKIEJ W GOGOLINIE z dnia 28 kwietnia 2022 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie Gminy Gogolin