Dofinansowanie do usuwania azbestu
W związku z realizacją "Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Gogolin na lata 2021 - 2032", Burmistrz Gogolina ogłasza nabór wniosków o udzielenie w 2024 roku dotacji celowej na dofinansowanie przedsięwzięć związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Gogolin.
Nabór wniosków trwa do dnia 29 listopada 2024 r.
Dofinansowanie obejmuje demontaż, załadunek, transport wyrobów zawierających azbest i przekazania ich na składowisko odpadów niebezpiecznych. Dotacja udzielana jest w wysokości 100% rzeczywistych kosztów wynikających z przedłożonych faktur nie więcej niż:
- 6000 zł brutto dla jednej nieruchomości w jednym roku;
- 1500 zł brutto za 1 tonę usuniętych wyrobów zawierających azbest.
Dotacje mogą być udzielane podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych:
- osobom fizycznym;
- wspólnotom mieszkaniowym;
- osobom prawnym;
- przedsiębiorcom,
będących właścicielami lub współwłaścicielami nieruchomości na której zlokalizowano wyroby zawierające azbest.
Warunkiem niezbędnym do udzielenia dotacji celowej jest złożenie kompletnego wniosku zgodnie z Regulaminem przed przystąpieniem do realizacji zadania.
Rozpoczęcie realizacji inwestycji, w tym ponoszenie wydatków, nie może nastąpić przed zawarciem umowy o udzielenie dotacji.
Wszelkie informacje dotyczące zasad dofinansowania prac związanych z usuwaniem azbestu, rodzaju wymaganych dokumentów oraz zakresu obowiązków stron można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Gogolinie, pokój nr 31, tel. 77 46 76 840 w godzinach pracy Urzędu.
Brak jest możliwości pozyskania dofinansowania na zakup i wykonanie nowego pokrycia dachowego beneficjentów! Ten zakres pozostaje w gestii finansowej właściciela nieruchomości.
Uchwała:
Wniosek:
Wniosek o udzielenie dotacji na usuwanie azbestu.docx (38,95KB)
Załączniki do wniosku:
Formularz oceny dla wnioskodawców.pdf (68,53KB)
Informacja o wyrobach zawierających azbest.docx (25,84KB)