Czyste powietrze
Program "Czyste powietrze"
Mieszkańcy gminy Gogolin mogą składać wnioski o dotację do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, bez konieczności wyjazdu do Opola. W ramach programu „Czyste powietrze”, w Urzędzie Miejskim w Gogolinie, mieszkańcy gminy mogą otrzymać informacje na temat dofinansowań, jak również uzyskać pomoc przy wypełnianiu wniosków o wsparcie finansowe. Wnioski składać można na dofinansowanie termomodernizacji budynków mieszkalnych jednorodzinnych, wymiany źródeł ogrzewania na ekologiczne oraz na instalację źródeł OZE.
Kontakt: Agnieszka Nowak, tel. 77 46 66 593, e-mail:
Kontakt: Anna Piosek, tel. 77 40 76 840, e-mail:
Dane statystyczne dotyczące złożonych przez mieszkańców województwa wniosków, umów, wypłat oraz zrealizowanych przez Beneficjentów przedsięwzięć:
Punkt konsultacyjno – informacyjny programu Czyste Powietrze w Gminie Gogolin
Przedsięwzięcia z terenu Gminy Gogolin stan na dzień 31-03-2024 r.
- Liczba złożonych wniosków o dofinansowanie: 431
- Liczba zawartych umów o dofinansowanie: 352
- Liczba zrealizowanych przedsięwzięć: 274
- Sumaryczna kwota wypłaconych dotacji: 4 288 485,87 zł
Punkt Konsultacyjno - Informacyjny
Urząd Miejski w Gogolinie wychodząc naprzeciw potrzebom lokalnej społeczności podpisał porozumienie z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu, w ramach trwającego programu „Czyste powietrze”.
Dzięki tej współpracy, każdy mieszkaniec gminy Gogolin, który będzie chciał ubiegać się o dotację na wymianę źródła ogrzewania lub termomodernizację budynku w ramach programu „Czyste powietrze”, może skorzystać z DARMOWYCH KONSULTACJI z wyznaczonym do tego celu pracownikiem Urzędu Miejskiego w Gogolinie. Ten pomoże prawidłowo wypełnić i złożyć wniosek w Internecie; wytłumaczy również zasady finansowania, a co ważne – w dalszym procesie pomoże się rozliczyć otrzymane dofinansowanie.
Już dziś można umówić się na konsultację! W tym celu prosimy dzwonić pod nr tel. 77 407 68 40 lub 77 466 65 93, w następujących godzinach:
- w poniedziałek, w godzinach między 9.00, a 13.00,
- w środa, w godzinach między 9.00, a 12.00,
- w czwartek, w godzinach między 9.00, a 12.00.
Należy jednak pamiętać, że wniosek o dofinansowanie wypełnia Wnioskodawca na podstawie danych i informacji własnych. Za poprawność i rzetelność danych wprowadzonych do wniosku, w tym za zgodność danych ze stanem faktycznym, odpowiada wyłącznie Wnioskodawca.
Osoby, które chcą wypełnić wniosek bez pomocy gminnego konsultanta, mogą to uczynić na Portalu Beneficjenta pod adresem: https://portal.wfosigw.opole.pl/.
W CELU ZŁOŻENIA WNIOSKU O DOFINANSOWANIE NIEZBĘDNE SĄ:
- aktualny adres e-mailowy wraz z hasłem (niezbędny do utworzenia konta na portalu beneficjenta oraz do złożenia wniosku),
- nr telefonu kontaktowego,
- PESEL swój oraz współmałżonka/współmałżonki,
- numer księgi wieczystej,
- numer działki,
- przybliżony rok wystąpienia o pozwolenie na budowę,
- powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego w m2 (mierzona po zewnętrznym obrysie budynku, łącznie z tarasami, balkonami, piwnicami i garażami podziemnymi),
- wartość dochodu/rodzaj PIT,
- numer rachunku bankowego do wypłaty dofinansowania,
- dokument potwierdzający prawo własności budynku mieszkalnego (jeśli dla budynku lub nieruchomości gruntowej nie została założona księga wieczysta np. akt notarialny lub inny dokument potwierdzający prawo własności budynku),
- zaświadczenie wydane zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, przez organ właściwy ze względu na adres zamieszkania wnioskodawcy, nie wcześniej niż 3 miesiące przed datą złożenia wniosku o dofinansowanie, wskazujące przeciętny miesięczny dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wnioskodawcy (w przypadku podwyższonego poziomu dofinansowania),
- załącznik zawierający oświadczenia: współwłaściciela/wszystkich współwłaścicieli o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia ujętego w niniejszym wniosku o dofinansowanie (jeśli budynek/lokal mieszkalny jest objęty współwłasnością); współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie zobowiązań (jeśli wnioskodawca posiada ustawową wspólność majątkową),
- jeżeli inwestycja została już rozpoczęta, data wystawienia pierwszej faktury,
- w przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego, liczba ha przeliczeniowych (najlepiej zabrać ze sobą decyzje podatkową, ponieważ tam widnieje taka informacja),
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej w budynku na który staramy się o dotację, powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności,
- w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na termomodernizację budynku, liczba m2 okien, drzwi, materiałów budowlanych wykorzystanych do np. ocieplenia ścian.
W CELU ZOŻENIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ NIEZBĘDNE SĄ:
- aktualny adres e-mailowy wraz z hasłem (niezbędny do utworzenia konta w systemie GWD),
- nr telefonu kontaktowego,
- PESEL wnioskodawcy,
- nr umowy o dofinansowanie oraz maksymalna przyznana kwota dotacji (zamieszczone w liście poleconym przesłanym przez WFOŚiGW w Opolu),
- w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, powierzchnia przeznaczona pod prowadzenie tej działalności,
- data wystawienia pierwszej faktury,
- kwota dotacji wnioskowana lub rozliczona w ramach wcześniejszych wniosków o płatność (tylko w przypadku składania wniosku po raz drugi lub trzeci),
- nr rachunku bankowego,
- w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na termomodernizację budynku, liczba m2 okien, drzwi, materiałów budowlanych wykorzystanych do ocieplenia ścian zewnętrznych, stropodachu, stropu nad piwnicą.