29 listopada odbyła się LVIII Sesja Rady Miejskiej w Gogolinie
W 58. Sesji Rady Miejskiej uczestniczyło 14 radnych, Burmistrz Gogolina, Skarbnik Gminy, Sekretarz Gminy, pracownicy Urzędu Miejskiego w Gogolinie, radca prawny oraz Krzysztof Bucher - urbanista.
Podczas sesji radni głosowali nad 11 projektami uchwał w tym, nad ogłoszeniem jednolitego tekstu uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Gogolin. Jednomyślnie został przyjęty tekst jednolity uchwały Nr LVII/464/2018 z 17 października 2018 r. wraz ze zmianami wprowadzonymi uchwałą Nr XLV/494/2021 z roku 2021.
Rada Miejska w Gogolinie podjęła następujące uchwały:
- w sprawie powierzenia gminie Krapkowice realizacji zadania publicznego z zakresu pomocy społecznej. Ze względu na brak na terenie gminy Gogolin ośrodka wsparcia w drodze uchwały i w wyniku porozumienia pomiędzy gminą Gogolin i gminą Krapkowice postanowiono powierzyć obowiązki prowadzenia i zapewnienia miejsc mieszkańcom gminy Gogolin wymagających wsparcia pomocy społecznej Gminie Krapkowice, która na swoim terenie posiada Środowiskowy Dom Samopomocy w Krapkowicach.
- w sprawie zmiany uchwały Nr IX/81/2019 Rady Miejskiej w Gogolinie z dnia 29 maja 2019 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego przez uczniów w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę Gogolin oraz określania warunków zwolnienia z opłat – zgodnie z obwieszczeniem Ministra Edukacji i Nauki
z dnia 10 czerwca 2022 r. w sprawie wysokości wskaźników waloryzacji maksymalnej wysokości opłat za korzystanie
z wychowania przedszkolnego po wspomnianej waloryzacji wysokość kwoty tej opłat wynosi 1,14 zł.
- w sprawie określenia stawki za 1 km przebiegu pojazdu uwzględnionej przy obliczaniu zwrotu rodzicom kosztów przewozu dzieci, młodzieży, uczniów do placówek oświatowych, o których mowa w art. 32 ust. 6 i art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 – Prawo oświatowe. Ustala się stawkę za 1 km przebiegu pojazdu: 1) dla pojazdów o pojemności skokowej silnika do 900 cm³ - 0,5214 zł. 2) dla pojazdów o pojemności skokowej silnika powyżej 900 cm³ - 0,8358 zł.
- w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Dąbrówka. W związku
z tym, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego z 27 lutego 2008 r. przyjęty uchwałą Nr XVII/145/2008 uznano za nieaktualny, konieczna był aktualizacja opracowania z uwzględnieniem nowych norm prawnych.
- w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części wsi Chorula. W związku
z tym, że miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego z 5 listopada 2010 r. przyjęty uchwałą Nr LII/427/2010 był niejednokrotnie zmieniany, a jego tekst jednolity został przyjęty obwieszczeniem w tym roku, konieczne było ponowne przeprowadzenie pełnej procedury ze wskazaniem terenu z oznaczeniem działek ewidencyjnych na mapie oraz ze wskazaniem obrębu ewidencyjnego.
- w sprawie uchwalenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gogolin. Wniosek dotyczy przekwalifikowania oraz zmian studium dla działki nr 229/8 w Obrowcu w całości na działkę z przeznaczeniem na zabudowę mieszkaniową. Projekt wyłożony był do wglądu w okresie od 06.09.2022 r. do 06.10.2022 r. W sprawie uwzględniono dopuszczenie strefy mieszkaniowej mieszanej II.1B w pierwszej linii zabudowy. Nie uwzględniono natomiast uwag w zakresie zmian na strefę mieszkaniową w drugiej i kolejnej linii zabudowy.
- ogłoszenie jednolitego tekstu uchwały w sprawie zasad otrzymywania i wysokości diet dla przewodniczących organów wykonawczych jednostek pomocniczych oraz zwrotu kosztów podróży służbowej. Przewodniczący organów wykonawczych jednostek pomocniczych otrzymują miesięczną zryczałtowaną dietę w wysokości 750,00 zł z tytułu wykonywania obowiązków i zadań wynikających
z ustawy o samorządzie gminnym oraz zapisanych w statucie jednostki pomocniczej. Kwota ta jest obniżana w przypadku:
- nie uczestniczenia w spotkaniach organizowanych przez Burmistrza Gogolina,
- nie wykonywania czasowo swoich obowiązków wynikających z pełnienia funkcji przewodniczącego,
- objęcia lub wygaśnięcia mandatu w trakcie miesiąca pełnionej funkcji.
- w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2023. Określa się następujące stawki podatku od nieruchomości obowiązujące na terenie Gminy Gogolin:
- od budynków mieszkalnych – 0,88 zł od 1m2 powierzchni użytkowej,
- od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej
oraz od budynków mieszkalnych lub zajętych na prowadzenie działalności
gospodarczej - 28,68 zł od 1m2 powierzchni użytkowej, - od budynków związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych - 4,82 zł
od 1m2 powierzchni użytkowej, - od budynków zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 13,47 zł od 1m2 powierzchni użytkowej,
- od pozostałych budynków, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego,
z wyłączeniem garaży niezwiązanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – 5,10 zł od 1m2 powierzchni użytkowej, - od budynków zajętych na garaże niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej - 5,88 zł od 1m2 powierzchni użytkowej;
- od budowli służących zbiorowemu zaopatrzeniu w wodę oraz zbiorowemu odprowadzaniu i oczyszczania ścieków – 1,0% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3 – 7,
- od pozostałych budowli – 2 % ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 3
i ust. 3 – 7, - od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu
na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków – 1,16 zł
od 1m2 powierzchni, - od gruntów pod wodami powierzchniowymi stojącymi lub wodami powierzchniowymi płynącymi, jezior i zbiorników sztucznych - 5,79 zł od 1 ha powierzchni,
- od gruntów pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 0,42 zł od 1m2 powierzchni,
- od gruntów niezabudowanych objętych obszarem rewitalizacji i położonych
na terenach, dla których miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje zabudowę mieszkaniową, usługową albo zabudowę o przeznaczeniu mieszanym - 3,81 zł od 1 m2 powierzchni.
- w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na rok 2023. Określa się wysokość stawek podatku od środków transportowych obowiązujących na terenie Gminy Gogolin:
- od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej:
- od 3,5 tony do 5,5 tony – stawka 756,00 zł,
- powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie – stawka 1 284,00 zł,
- powyżej 9 ton i poniżej 12 ton – stawka 1 512,00 zł
- od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton:
- dwie osie – w zależności od rodzaju zawieszenia: 708,00 zł lub 1 572,00 zł,
- trzy osie: przy wadze do 19 ton w zależności od rodzaju zawieszenia: 336,00 zł lub 648,00 zł, przy wadze powyżej 19 ton w zależności od rodzaju zawieszenia: 1 296,00 zł lub 1 980,00 zł,
- cztery osie i więcej - przy wadze od 12 ton do 29 ton w zależności od rodzaju zawieszenia: 1 320,00 zł lub 2 088,00 zł, przy wadze nie mniejszej niż 29 ton w zależności od rodzaju zawieszenia: 2 088,00 zł lub 3 048,00 zł.
- od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą:
- od 3,5 tony i poniżej 12 ton – stawka 1 800,00 zł,
- od 12 ton do 25 ton przy dwóch osiach w zależności od rodzaju zawieszenia: 372,00 zł lub 624,00 zł,
- od 25 ton do 31 ton przy dwóch osiach w zależności od rodzaju zawieszenia: 720,00 zł lub 1 164,00 zł,
- od 31 ton przy dwóch osiach w zależności od rodzaju zawieszenia: 1 788,00 zł lub 2 436,00 zł
- od 12 ton do 36 ton przy trzech osiach w zależności od rodzaju zawieszenia: 1 560,00 zł lub 2 160,00 zł
- od 36 ton do 40 ton przy trzech osiach w zależności od rodzaju zawieszenia: 1 560,00 zł lub 2 160,00 zł
- od 40 ton przy trzech osiach w zależności od rodzaju zawieszenia: 2 160,00 zł lub 3 180,00 zł.
- od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton do 12 ton – 900,00 zł.
- od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton:
- od 12 ton przy jednej osi w zależności od rodzaju zawieszenia: 408,00 zł lub 720,00 zł,
- od 12 ton do 38 ton przy dwóch osiach w zależności od rodzaju zawieszenia: 1 080,00 zł lub 1 632,00 zł,
- od 38 ton przy dwóch osiach w zależności od rodzaju zawieszenia: 1 440,00 zł lub 2 136,00 zł
- od 12 ton do 38 ton przy trzech osiach i więcej w zależności od rodzaju zawieszenia: 852,00 zł lub 1 188,00 zł,
- powyżej 36 ton przy trzech osiach i więcej w zależności od rodzaju zawieszenia: 1 188,00 lub 1 584,00 zł,
- od autobusu w zależności od ilości miejsc do siedzenia:
- mniej niż 22 miejsca siedzące – 1 404,00 zł
- równo lub więcej niż 22 miejsca siedzące – 2 136,00 zł.
- w sprawie dokonania zmian budżetu i w budżecie gminy na 2022 rok. Zwiększył się budżet po stronie wydatków w związku z zabezpieczeniem przez Radę Miejską 80 000,00 zł stanowiących wkład własny do projektu „Przebudowy ulicy Powstańców w Gogolinie”. Projekt jest realizowany w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Decyzją Rady gmina przekaże również 5 000,00 zł na zakup paliwa dla Komendy Powiatowej Straży Pożarnej w Krapkowicach. Ponadto przekazano 55 300,00 zł na zakup lamp LED na Halę sportową im. B. i Z. Blautów w Gogolinie oraz 20 000,00 na remont dachu nad pomieszczeniem administracyjnym Zespołu Rekreacyjno-Sportowego.