Logo Gminy Gogolin

Gogolin - strona dla mieszkańca

08 lipca 2025
13 °C
  • Projekty Unijne
  • Aplikacja mobilna
  • Akty prawa miejscowego
  • Faceebook
  • Wersja XML
  • Wersja dla słabowidzących
  • Logo BIP
  • Logo ePUAP
Wersja dla słabowidzących
    • Logo Facebook
    • Aplikacja mobilna
    • PL
    • DE
    • EN
  • Mieszkańcy
  • Turyści
  • Invest in Gogolin
  • Urząd 
    • Dane kontaktowe
    • Numery telefonów
    • Numery kont bankowych
    • Gminne Centrum Reagowania
    • Straż Miejska
    • Dokumenty strategiczne 
      • Strategia Rozwoju Gminy Gogolin
    • Cyberzagrożenia(przekierowanie)
    • Ochrona danych osobowych
  • Załatw sprawę
  • Ochrona środowiska 
    • Dotacje 
      • Dotacje gminne
      • Czyste powietrze
      • Ciepłe mieszkanie – nabór wniosków
      • Dotacje ze środków pozagminnych
    • Powietrze 
      • Edukacja
      • Stan powietrza / zalecenia
      • Czym oddychamy
    • Gospodarka odpadami 
      • Biuro Informacji i Obsługi Mieszkańca
      • Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów
      • Harmonogram wywozu
      • Opłaty
      • Gospodarka odpadami - obowiązki informacyjne
      • Segregacja odpadów
    • Odbiór i transport nieczystości ciekłych
    • Usuwanie azbestu
    • Pielęgnacja zieleni
    • Usuwanie drzew
    • Zwierzęta bezdomne
    • Paliwa i energia
    • Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
  • Rady 
    • Rada Miejska w Gogolinie 
      • Rada Miejska w Gogolinie w kadencji 2024 - 2029
      • Skład Rady Miejskiej kadencji 2018 - 2023
      • Składy osobowe stałych Komisji Rady Miejskiej w Gogolinie (2018-2023)
      • Transmisje Sesji Rady Miejskiej
      • Zawiadomienia o sesjach i komisjach
      • Protokoły z Sesji Rady Miejskiej
      • Zbiór Aktów Prawa Miejscowego
      • Uchwały Rady Miejskiej w Gogolinie 2018-2023
    • Gminna Rada Seniorów 
      • Informacje
      • Terminy dyżurów
      • Skład GRS
    • Młodzieżowa Rada Miejska w Gogolinie 
      • Ogłoszenia
      • Wybory
  • Jednostki 
    • Gminny Ośrodek Kultury
    • Gminna Biblioteka Publiczna
    • Zespół Rekreacyjno - Sportowy
    • Gminny Ośrodek Zdrowia
    • Ośrodek Pomocy Społecznej / Centrum Usług Społecznych
    • Dom Spokojnej Starości
    • Komunalne Przedsiębiorstwo Wielobranżowe
    • Posterunek Policji
    • Placówki oświatowe 
      • PP nr 1 w Gogolinie
      • PP nr 3 w Gogolinie
      • PSP nr 2 w Gogolinie
      • PSP nr 3 w Gogolinie
      • PSP w Kamieniu Śląskim
      • PSP w Malni
  • Sołtysi i rady sołeckie
  • Realizowane projekty 
    • Projekty unijne
    • Polski Ład
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
    • Rządowy Program Odbudowy Zabytków
    • Fundusz Rozwoju Kultury Fizycznej
    • Projekty międzynarodowe
    • Projekty krajowe
    • Współpraca
  • Kontakt

Informacja dla przedsiębiorców

Szanowni Państwo,

do 30 grudnia 2022 r. każdy płatnik składek ma obowiązek założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS [1]. PUE ZUS to duże ułatwienie dla przedsiębiorców, dlatego nie warto czekać na ostatnią chwilę.

Z czego mogą korzystać przedsiębiorcy na PUE ZUS

PUE ZUS umożliwia załatwienie większości spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi w dowolnym miejscu i czasie. Przedsiębiorcy mogą składać wnioski do ZUS i korzystać z bezpłatnej aplikacji ePłatnik przeznaczonej do obsługi dokumentów ubezpieczeniowych. Mogą też kontrolować stan swoich rozliczeń z ZUS, mają dostęp do zwolnień lekarskich swoich pracowników, mogą samodzielnie tworzyć elektroniczne dokumenty z danymi z ZUS i przekazywać je do innych instytucji (np. banku lub urzędu).

Jak założyć konto na PUE ZUS

Profil na PUE ZUS zakładany jest zawsze dla osoby fizycznej. Aby zarejestrować i potwierdzić profil, trzeba mieć skończone 13 lat.

Płatnik składek– osoba fizyczna może założyć profil dla siebie lub udzielić pełnomocnictwa innej osobie (np. księgowej lub pracownikowi biura rachunkowego). Przedsiębiorcom, którzy prowadzą działalność jako osoba fizyczna, system automatycznie przypisze rolę płatnik do konta PUE ZUS, gdy dane w zakładanym profilu będą takie same jak te, które były podane w zgłoszeniu płatnika składek (np. NIP, PESEL).

Płatnik składek – osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej musi działać przez ustawowych lub statutowych przedstawicieli, ewentualnie udzielić pełnomocnictwa osobie fizycznej, np. swojemu pracownikowi lub pracownikowi biura rachunkowego.

 

Aby założyć profil na PUE ZUS:

1.       Wejdź na stronę www.zus.pl i kliknij przycisk [Zarejestruj w PUE] (na górze strony).

2.       Wybierz, dla kogo zakładasz profil – do wyboru jest rejestracja: [Dla Ciebie], [Dla przedsiębiorców] oraz [Dla firm]. Formularz rejestracyjny nieznacznie różni się w zależności od dokonanego wyboru. Po wybraniu rejestracji [Dla przedsiębiorców], poza danymi osobowymi, wpisz również NIP.

3.       Wybierz sposób rejestracji:

·         za pomocą metod z portalu login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód, bankowość elektroniczna),

·         za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego,

·         za pomocą bankowości elektronicznej banku, który świadczy taką usługę wspólnie z ZUS (lista banków na www.zus.pl)

·         samodzielnie wypełnij formularz rejestracji.

4.       Jeśli rejestrujesz się za pomocą login.gov, kwalifikowanego podpisu elektronicznego i bankowości elektronicznej, część danych w formularzu rejestracji wypełnia się automatycznie. Metody te pozwalają również na potwierdzenie tożsamości, dlatego skorzystanie z nich nie wymaga wizyty w ZUS.

5.       Jeśli skorzystasz z formularza rejestracji i wybierzesz przycisk [DO REJESTRACJI], wypełnij wszystkie obowiązkowe pola. W ciągu 7 dni od rejestracji musisz też potwierdzić swoją tożsamość w dowolnej placówce ZUS lub podczas e-wizyty. Na wizycie trzeba mieć ze sobą dokument tożsamości – dowód osobisty lub paszport.

W razie dodatkowych pytań:

  • szczegółowe informacje dostępne są w Aktualnościach z 13.10.2022r. na stronie http://www.zus.pl ;
  • można skorzystać z infolinii 22 560 16 00.  Konsultanci dostępni są od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 18.00;
  • można skorzystać z e-wizyty. Szczegółowe informacje o e-wizycie dostępne są na stronie:  https://www.zus.pl/e-wizyta;.
Data publikacji: 04-11-2022 12:51
Powrót »

Dane kontaktowe i teleadresowe

Logo Gminy Gogolin

Adres:

Urząd Miejski w Gogolinie
ul. Krapkowicka 6
47-320 Gogolin

Kontakt:

tel.: +48774076800
fax.: +48774666247
email:

Godziny pracy :

poniedziałek: 7.30 - 16.30
wtorek - czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 14.30
Mapa strony
Polityka prywatności
Deklaracja dostępności
Projekt i wykonanie: netkoncept.com

Strona używa plików cookies w celu poprawnego korzystania z serwisu.

Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.

Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z .

...

...

    ...