Opis techniczny zadania
Opis stanu istniejącego.
Droga objęta opracowaniem zlokalizowana jest w powiecie krapkowickim w gminie Gogolin
w miejscowości Gogolin i ma charakter drogi klasy D (dojazdowej) drogi gminnej nr 106125 O służącej obsłudze komunikacyjnej zwartej zabudowy mieszkaniowej , działek budowlanych. Droga stanowi główny ciąg komunikacyjny dojazdowy do ulic: Spacerowa , Podleśna. Droga w stanie istniejącym posiada istn. nawierzchnię bitumiczną o szerokości 5.00-7.00m.
Stan nawierzchni określamy jako niezadowalający. Droga posiada nierówności oraz ubytki nawierzchni.
W miejscach budowy kanalizacji sanitarnej występują zapadnięcia. Droga posiada wzdłuż jezdni chodnik szerokości zmiennej 1.50-2.0m z kostki betonowej oraz do granicy pasa drogowego utwardzone wyniesione pobocze z kostki betonowej. Odwodnianie odcinka drogi odbywa poprzez wpusty uliczne do kolektora kanalizacji deszczowej oraz częściowo powierzchniowo w obrębie pasa drogowego. Droga posiada oświetlenie uliczne, po przeciwnej stronie budowanej ścieżki pieszo – rowerowej. Na odcinku braku oświetlenia zostanie ono uzupełnione.
Podstawowe parametry techniczne projektowanej przebudowy drogi:
długość odcinka drogi 980m
klasa drogi D
kategoria ruchu KR2
przekrój drogowy 1x2 (przekrój jedno jezdniowy dwupasowy )
szerokość jezdni - 5.00m-6.00
proj. szerokość ścieżki pieszo – rowerowej - 3.0m
proj. szer. chodników - 2.0m
spadki poprzeczne jezdni - 2,0%
spadki poprzeczne poboczy - 6,0%
rodzaj nawierzchni jezdni - jezdnia bitumiczna
rodzaj nawierzchni zjazdów - kostka betonowa gr.8cm
rodzaj nawierzchni ścieżki pieszo – rowerowej - bitumiczna gr.8cm
szerokość poboczy - 0.75m (do granicy działki drogowej)
rodzaj nawierzchni poboczy - kostka betonowa
odwodnienie drogi – wgłębne
Konstrukcja jezdni Kr2
· w-wa ścieralna z betonu asfaltowego AC11S – grub.4cm
· w-wa wiążąca z betonu asfaltowego AC16W- grub.8cm
· podbudowa z kamienia łamanego 0-31,5mm gr.20cm
· warstwa ulepszonego podłoża/mrozoodporna mieszanki stabilizacji betonowej o Rm>5MPa gr.20cm
(stabilizacja z dowozu z wytwórni betonu)
Ścieżka pieszo-rowerowa
Wzdłuż odcinka drogi zgodnie z planem zaprojektowano ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3.00m + krawężnik 15cm + obrzeże. Nawierzchnię ścieżki należy wykonać z masy bitumicznej AC8S gr.8cm ( w 2 warstwach). Ścieżkę od strony jezdni należy ograniczyć krawężnikiem betonowym 15x22x100 wyniesiony +8cm w stosunku nawierzchni natomiast od strony posesji obrzeżem bet 8x30x100 wtopionym do poziomu kostki betonowej.
Ewentualną przestrzeń pomiędzy obrzeżem bet a ogrodzeniem wypełnić kruszywem ozdobnym (otoczkami). Miejsca te ustalić z inspektorem nadzoru na etapie budowy. Nawierzchnię chodnika należy powiązać wysokościowo z terenem przylegającym. Po wykonanych pracach obszar w obrębie chodnika należy uporządkować za humusować i obsiać trawą.
Konstrukcja ścieżki pieszo-rowerowej
-warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC8S – grub. 4 cm
-warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC11W -grub. 4 cm
-podbudowa zasadnicza z kamienia łamanego 0-31,5 mm stabilizowanego mech. gr.15cm
-w-wa odsączająca z pospółki gr.10cm