Granty PPGR - Wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym
Gmina Gogolin ma możliwość złożenia wniosku do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci z rodzin pegeerowskich w ramach programu Cyfrowa Gmina - Wsparcie dzieci z rodzin pegeerowskich w rozwoju cyfrowym –„Granty PPGR”.
W ramach grantu zostanie zakupiony sprzęt komputerowy (laptop wraz z oprogramowaniem o wartości do 3,5 tys. zł brutto lub tablet o wartości do 1,5 tys. brutto zł ) dla uczniów, którzy łącznie spełnią następujące warunki udziału w programie:
- dziecko/osoba pełnoletnia mieszka na terenie gminy Gogolin;
- dziecko/osoba pełnoletnia jest członkiem rodziny (krewnym w linii prostej) osoby, która to pracowała niegdyś w zlikwidowanym państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwała w miejscowości wskazanej w liście dokumentacji konkursowej (tj. rodzicie, dziadkowie, pradziadkowie/ opiekun prawny);
- dziecko/ uczeń pełnoletni nie otrzymał na własność lub w drodze użyczenia, w ostatnim roku oraz roku poprzedzającym rok złożenia przedmiotowego wniosku (tj. w roku 2020 i 2021), komputera stacjonarnego lub przenośnego będącego laptopem zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania zakupu tych rzeczy. Dzieci, które otrzymały w drodze użyczenia sprzęt komputerowy np. z programów "Zdalna Szkoła" / "Zdalna Szkoła +", ALE SPRZĘT TEN ZWRÓCIŁY DO SZKOŁY i nie pozostaje on w dyspozycji dziecka, są uprawnione do wnioskowania o sprzęt.
W przypadku otrzymania dofinansowania zakupiony sprzęt zostanie przekazany na własność beneficjentom ostatecznym. Grantobiorca jest zobowiązany do utrzymania efektów projektu przez okres 2 lat od jego zakończenia, co będzie monitorowane.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie zobowiązane są do złożenia następujących dokumentów do dnia 3 listopada 2021 r.:
- W przypadku uczniów niepełnoletnich: oświadczenie rodzica / opiekuna prawnego wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz deklaracją udziału w projekcie (wymóg obowiązkowy).
- W przypadku pełnoletniego ucznia szkoły średniej: oświadczenie ucznia szkoły średniej wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych oraz deklaracją udziału w projekcie (wymóg obowiązkowy).
- W razie posiadania dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia członka rodziny w danych PPGR, można dołączyć go do wyżej wymienionego oświadczenia (wymóg nieobowiązkowy).
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
- Oświadczenie o odpowiedzialności karnej.
- Oświadczenie o braku możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu (opcjonalnie dla wnioskujących o dostęp do Internetu).
- Wniosek o ujęcie w programie „Granty PPGR” wraz z zapotrzebowaniem na sprzęt.
Zapraszamy do składania dokumentów:
- w Urzędzie Miejskim w Gogolinie (w Biurze Podawczym, ul. Krapkowicka 6, 47-320 Gogolin )
- w szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie gminy Gogolin, do których uczęszcza uprawnione dziecko.
W przypadku pytań, informacji w przedmiotowej sprawie udziela Ewa Zdyb, tel.: 774076836 oraz Anna Lechowicz, tel.: 774076803
Więcej informacji:
https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
Regulamin Konkursu Grantowego: Regulamin Konkursu Grantowego.pdf (555,37KB)
Pytania i odpowiedzi: Pytania i odpowiedzi - Konkurs Grantowy PGR.pdf (361,25KB)
Dokumenty do pobrania:
Deklaracja udziału w projekcie.pdf (227,38KB)
Oświadczenie rodzica - opiekuna prawnego.pdf (255,44KB)
Oświadczenie ucznia który osiągnął pełnoletność.pdf (258,50KB)
Oświadczenie o braku możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.pdf (153,00KB)
Oświadczenie o odpowiedzialności karnej.pdf (96,51KB)
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.pdf (251,10KB)