Logo Gminy Gogolin

Gogolin - strona dla mieszkańca

24 września 2023
19 °C
  • Projekty Unijne
  • Aplikacja mobilna
  • Akty prawa miejscowego
  • Faceebook
  • Wersja XML
  • Wersja dla słabowidzących
  • Logo BIP
  • Logo ePUAP
Wersja dla słabowidzących
    • Logo Facebook
    • Aplikacja mobilna
    • PL
    • DE
    • EN
  • Mieszkańcy
  • Turyści
  • Invest in Gogolin
  • Urząd 
    • Dane kontaktowe
    • Numery telefonów
    • Numery kont bankowych
    • Gminne Centrum Reagowania
    • Straż Miejska
    • Dokumenty strategiczne 
      • Strategia Rozwoju Gminy Gogolin
    • Cyberzagrożenia(przekierowanie)
  • Załatw sprawę
  • Ochrona środowiska 
    • Dotacje 
      • Dotacje gminne
      • Czyste powietrze
      • Dotacje ze środków pozagminnych
    • Usługi komunalne 
      • Gospodarka odpadami 
        • Numery telefonów kontaktowych
        • Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów
        • Harmonogram wywozu
        • Opłaty
        • Gospodarka odpadami - obowiązki informacyjne
        • Segregacja odpadów
    • Powietrze 
      • Edukacja
      • Stan powietrza / zalecenia
      • Czym oddychamy
    • Odbiór i transport nieczystości ciekłych
    • Usuwanie azbestu
    • Pielęgnacja zieleni
    • Usuwanie drzew
    • Zwierzęta bezdomne
    • Paliwa i energia
    • Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków
  • Rady 
    • Rada Miejska w Gogolinie 
      • Skład Rady Miejskiej kadencji 2018 - 2023
      • Składy osobowe stałych Komisji Rady Miejskiej w Gogolinie (2018-2023)
      • Transmisje Sesji Rady Miejskiej
      • Zawiadomienia o sesjach i komisjach
      • Protokoły z Sesji Rady Miejskiej
      • Zbiór Aktów Prawa Miejscowego
      • Uchwały Rady Miejskiej w Gogolinie 2018-2023
    • Gminna Rada Seniorów 
      • Informacje
      • Terminy dyżurów
      • Skład GRS
    • Młodzieżowa Rada Miejska w Gogolinie 
      • Ogłoszenia
      • Wybory
  • Jednostki 
    • Gminny Ośrodek Kultury
    • Gminna Biblioteka Publiczna
    • Zespół Rekreacyjno - Sportowy
    • Gminny Ośrodek Zdrowia
    • Ośrodek Pomocy Społecznej / Centrum Usług Społecznych
    • Dom Spokojnej Starości
    • Komunalne Przedsiębiorstwo Wielobranżowe
    • Posterunek Policji
    • Placówki oświatowe 
      • PP nr 1 w Gogolinie
      • PP nr 3 w Gogolinie
      • PSP nr 2 w Gogolinie
      • PSP nr 3 w Gogolinie
      • PSP w Kamieniu Śląskim
      • PSP w Malni
      • Liceum Ogólnokształcące w Gogolinie
  • Sołtysi i rady sołeckie
  • Realizowane projekty 
    • Polski Ład
    • Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
    • Projekty unijne
    • Projekty międzynarodowe
    • Projekty krajowe
    • Współpraca
  • Kontakt

Z obrad Rady Miejskiej

XXXIII Sesja została zwołana na wniosek burmistrza Joachima Wojtali. Wiele miejsca podczas Sesji zajęła informacja na temat funkcjonowania Wielobranżowego Przedsiębiorstwa Komunalnego w Gogolinie.

W Sesji (4.07.) uczestniczyło 15 radnych, Burmistrz Gogolina, Zastępca Burmistrza Gogolina,  Skarbnik Gminy, Sekretarz Gminy, radca prawny, naczelnik Wydział  Spraw  Administracyjnych, Prezes Komunalnego przedsiębiorstwa Wielobranżowego w Gogolinie, przedstawiciele lokalnej prasy.

Burmistrz przedstawił radnym projekty czterech uchwał. Z uwagi na sytuację zaistniałą w Komunalnym Przedsiębiorstwie Wielobranżowym w Gogolinie, burmistrz poprosił o włącznie do porządku obrad punktu – Wolne wnioski i informacje. Zgodnie z zapowiedzią,  burmistrz poinformował (w tym miejscu) radnych o działaniach podjętych przez Prezesa Spółki WPK i przedstawiciela właściciela.

Radni rozpatrzyli projekty uchwał i zajęli stanowiska w sprawie:

  • Uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie utworzenia samorządowej instytucji kultury. W związku z przeniesieniem (z dniem 24.06.2013 r.) siedziby Gminnego Ośrodka Kultury w Gogolinie do budynku Gminnego Centrum Kultury w Gogolinie zachodzi potrzeba uaktualnienia uchwały z dnia 6.11.2008 r. w sprawie utworzenia samorządowej instytucji kultury oraz treści statutu tej instytucji. Głosowanie - 15 głosów „za”.
  • Uchwały w sprawie wniosku o pokrycie kosztów utrzymania dodatkowych etatów w policji. Wniosek dotyczy zawarcia porozumienia na pokrycie kosztów utrzymania czterech etatów dzielnicowych (pracujących na terenie Gminy Gogolin) od dnia 1.01.2014 r. do dnia 31.12 2018 r.  Środki finansowe na ten cel zostaną zabezpieczone w budżetach gminy.  Głosowanie - 15 głosów „za”.
  • Uchwały w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu  osiągnięcia zysku, sposobu ich rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconych zadań.  Głosowanie - 15 głosów „za”.
  • Uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Uchwała dotyczy kredytu długoterminowego w wysokości 3 mln zł przeznaczonego na realizację zadań gminy. Spłata kredytu nastąpi w okresie dwóch lat, począwszy od dnia 1.01. 2019. Pierwotnie – w okresie siedmiu lat. Głosowanie - 15 głosów „za”.
  • Wolne wnioski i informacje

Burmistrz przedstawił dane statystyczne dotyczące gminnej gospodarki odpadami komunalnymi, które kształtują się następująco:

  • liczba osób zamieszkujących gminę (wg deklaracji) – 9174,
  • liczba osób zamieszkujących gminę (wg GUS na dzień 31,12,2012 r.) – 12 209,
  • ilość nieruchomości w których zamieszkują mieszkańcy – 2 900,
  • ilość złożonych deklaracji - 2740 w tym:
  • 2423 deklaracji selektywnej zbiórki odpadów,
  • 171 deklaracji nieselektywnej zbiórki odpadów,
  • 156 deklaracji właścicieli, iż na terenie danej nieruchomości nikt nie zamieszkuje.

Koszt usługi świadczonej przez KPW Gogolin w okresie 1.07.-31.12.2013 r. - 397 794,24 zł brutto, szacunek kosztu utrzymania Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów (PSZOK) o ww. okresie – 119 679,25 zł brutto, szacunek kosztów administracyjnej obsługi systemu gospodarowania odpadami w ww. okresie – 76 000 zł brutto, łączna kwota wpływów z tzw. „opłaty śmieciowej” od mieszkańców w ww. okresie – 643 416 zł.

Przedstawione dane zostały szacunkowo sporządzone na okres ½ roku, dopiero po okresie rozliczeniowym będzie można określić realne koszty.

Burmistrz  poinformował o sytuacji w Spółce Komunalne Przedsiębiorstwo Wielobranżowe w Gogolinie.

  • W dniu 29.06.br. odbyło się Zgromadzenie Wspólników Spółki KPW dotyczące m. in. rozpatrzenia sprawozdania finansowego za 2012 r. i udzielenia prezesowi absolutorium. Zgromadzenie nie zatwierdziło sprawozdania i nie udzieliło absolutorium prezesowi zarządu.
  • W świetle informacji uzyskanych w wyniku audytu zleconego przez Radę Nadzorczą Spółki WPK istnieje prawdopodobieństwo złamania prawa w odniesieniu do Ustawy o rachunkowość i Ustawy o zamówieniach publicznych. Nie zrealizowano również zadań nałożonych na prezesa Spółki jeśli chodzi o zakup samochodu - zamiatarki. Dalsze działania mogłyby narazić na brak płynności finansowej Spółki. Sprawa ma charakter rozwojowy. Na terenie Spółki są prowadzone czynności biegłego.
  • Prezes KPW przedstawił Radzie Powiatu Krapkowickiego wniosek w sprawie zezwolenia na rozwiązanie stosunku pracy z byłym prezesem spółki WPK. Wniosek został również odczytany obecnym na sesji radnym oraz przekazany do Biura Rady. Prezes Spółki Tomasz Kilka odczytał wniosek i uzasadnienie złożone do Rady Powiatu, dokumenty są zbieżne z materiałem przekazanym do prokuratury oraz do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych.
  • Informacji i wyjaśnień udzielił również Prezes KPW i Zastępca Burmistrza Gogolina, do zarzutów odniósł się także były prezes Spółki KPW i przedstawił swój punkt widzenia.
  • Burmistrz odniósł się również do sprawy byłej dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Gogolinie. Wyraził nadzieję, że utracone środki uda się odzyskać do budżetu gminy, a jest to kwota 120 000 zł.
Powrót »

Dane kontaktowe i teleadresowe

Logo Gminy Gogolin

Adres:

Urząd Miejski w Gogolinie
ul. Krapkowicka 6
47-320 Gogolin

Kontakt:

tel.: +48774076800
fax.: +48774666247
email:

Godziny pracy :

poniedziałek: 7.30 - 16.30
wtorek - czwartek: 7.30 - 15.30
piątek: 7.30 - 14.30
Mapa strony
Polityka prywatności
Deklaracja dostępności
Projekt i wykonanie: netkoncept.com

Strona używa plików cookies w celu poprawnego korzystania z serwisu.

Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia.

Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Dowiedz się więcej o tym, jak używamy plików cookies z .

...

...

    ...