Staw w centrum wioski Izba Tradycji Ekomuzeum przy Szkole Podstawowej Głaz w centrum Kościół Ołtarz w kościele

Wycieczka do Pietrzykowic

Uczniowie klas IV – VI PSP w Kamieniu Śląskim z panem dyrektorem i opiekunami zostali zaproszeni do Pietrzykowic. Gościliśmy w partnerskiej szkole im. Jana Pawła II w gminie Łodygowice. Po dotarciu na miejsce i serdecznym powitaniu na nowym stadionie „Orlik” rozegraliśmy mecze piłki nożnej i piłki siatkowej z uczniami szkoły podstawowej w Pietrzykowicach. Następnie udaliśmy się do pięknego, zabytkowego kościoła. W szkole zjedliśmy pyszny obiad. Kolejnym punktem naszej wizyty było zwiedzanie Żywca, spacer alejkami parku i odwiedzenie zamku. Po południu odbyliśmy rejs po jeziorze Żywieckim. Mieliśmy okazję podziwiać piękne krajobrazy Beskidu Żywieckiego i wzbogacić wiedzę na temat okolicznościowych miejsc. Dotarliśmy także na Górę Żar, z której rozciągał się malowniczy widok na jezioro i rzekę Sołę. Po powrocie do szkoły zjedliśmy kolację i zobaczyliśmy klasy, pracownie komputerowe, w których uczą się nasi zaprzyjaźnieni uczniowie. Pobyt w partnerskiej szkole szybko upłynął. Po pożegnaniu udaliśmy się w drogę powrotną. Wycieczka bardzo nam się podobała i dostarczyła wiele niezapomnianych wrażeń. Dziękujemy władzom partnerskich gmin i dyrektorom szkół za gościnne przyjęcie i kontynuowanie współpracy.