Staw w centrum wioski Izba Tradycji Ekomuzeum przy Szkole Podstawowej Głaz w centrum Kościół Ołtarz w kościele

Wycieczka do Pszczyny

W dniu 4 czerwca 2011 r. uczniowie z klas IV – VI uczestniczyli w wycieczce do Pszczyny. Wyjazd została zrealizowany w ramach wycieczek terenowych zaplanowanych w projekcie „wiem bo rozumiem – innowacyjne nauczanie w Gogolinie”. W wycieczce wzięło udział 20 uczniów. Pierwszym punktem było zwiedzanie Muzeum Prasy Śląskiej w Pszczynie, w którym oglądaliśmy dawne maszyny drukarskie oraz egzemplarze gazet. Ponadto uczniowie mogli sami wydrukować ulotki na zabytkowej prasie z połowy XIX w.
Następnie przeszliśmy do zamku, gdzie z przewodnikiem zwiedzaliśmy wnętrza z XIX i XX w . Wszystkim zamek bardzo się podobał. Uczniowie podziwiali m. in. poroża na ścianach, przepiękne kryształowe żyrandole i lustra. Potem udaliśmy się jeszcze do pobliskiego parku i tam uczniowie jeździli wypożyczonymi rowerkami i autkami po alejkach. W drodze powrotnej przystanęliśmy na posiłek i ok. godz. 18.00 dojechaliśmy zmęczeni, ale zadowoleni do domu.